piątek, 19 lutego 2016

Ciao a tutti!

Witam serdecznie na moim blogu poświęconym słonecznej Italii!

 
Od wielu lat fascynuję się kulturą Włoch, co na pewno bez problemu zrozumie każdy miłośnik tego kraju. Pierwsze zetknięcie z nią było jak "colpo di fulmine", czyli miłość od pierwszego wejrzenia, a pierwsza odbyta podróż zakończyła się postanowieniem jak najszybszego powrotu. Wszystko zaczęło się całkiem niepozornie - pomysł na spędzenie wakacji w Bel Paese i dziecięce marzenia o zjedzeniu słynnej neapolitańskiej pizzy przerodziły się w pasję, która w pewnym sensie zmieniła całe moje życie. Przez ten czas odbyłam kilka podróży do Włoch. Zwiedziłam mnóstwo pięknych miejsc, choć najbliższe mojemu sercu stały się majestatyczny Rzym oraz pachnąca cytrusami Sycylia. Po pokonaniu wielu przeciwności losu, jesienią 2014 roku udało mi się spełnić moje największe marzenie - wyjechałam na roczną wymianę studencką w ramach Programu Erasmus+. Spędziłam semestr na Università degli Studi di Firenze oraz na największym uniwersytecie pod względem liczby studentów na Starym Kontynencie - Università degli Studi di Roma La Sapienza.
Mój blog chciałabym poświęcić przede wszystkim doświadczeniom, wspomnieniom oraz przemyśleniom dotyczącym roku spędzonego pod (niestety nie zawsze) błękitnym niebem Italii, mając nadzieję, że uda mi się udzielić praktycznych wskazówek wybierającym się do Włoch, a może nawet zachęcić kogoś do podjęcia decyzji o takim wyjeździe.
 
Chociaż już od kilku miesięcy jestem w Polsce, wspomnienia z Erasmusa nadal są żywe, a tęsknota za pysznymi lodami pistacjowymi, czekoladą Perugina, gwarem rzymskich ulic, spotkaniami z przyjaciółmi na schodach Santa Croce, a nawet utrudniającymi życie strajkami staje się coraz większa.
 
 
J.
 
 
"We are such stuff as dreams are made on" - W. Shakespeare

2 komentarze:

  1. Przeczytałam wpisy i powiem ci, że ciekawy blog:) Może dlatego mi się tak spodobał, bo sama już od 20 lat jestem powiązana z Italią i kocham to miejsce najmocniej na świecie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że spodobał Ci się mój blog! Nie da się ukryć, że Włochy mają w sobie coś, co oczarowuje i nie sposób nie kochać tego kraju :)

      Usuń